Powrót do spisu treści

Co nowego u Opla i w Opelkach?

1 Silniki

        INFORMACJE ARCHIWALNE

        Opel prawdopodobnie miał dosyć narzekań uzytkowników na cokolwiek mułowatą Omegę z benzynowym silnikiem dwulitrowym (136KM) i opracował zupełnie nową jednostkę o pojemności 2,2l i mocy 147KM. Mniej zamożni klienci mogą również cieszyć się Omegą nie narażając się na zakup smoka ;) o pojemności 2,5l czy 3,0l! A że dwulitrowa jednostka zniknęła z programu Opla - chociaż w Vectrach spisywała sie świetnie - no więc i Astra II otrzymała również możliwość pukania nowym serduszkiem. Czujecie bluesika? Smakowite i podniecające 147KM w Astrze II! Niedawno byłem w moim ulubionym serwisie (Niedbała - Suchy Las k. Poznania) i tam dowiedziałem się, że nowa jednostka 2,2l ma nareszcie ŁAŃCUCH ROZRZĄDU! O problemach Opla z rozrządem wkrótce również skrobnę kilka słów.
        Warto również zauważyć, że Opel drugi raz w ciągu dwóch lat unowocześnił silnik 1,8l 16V, który teraz osiąga moc 125KM, czyli o 10KM więcej niż dotychczas.
        Martwi troszeczkę, że GM nie zdecydował się (przynajmniej w Polsce) na wprowadzenie do sprzedaży Astry II z silnikiem dieslowskim 2.0 DTI 16 V. Mam znajomych, którzy "męczą" się z nim w Vectrze i mocno nie narzekają, a Astra II jest przecież lżejsza.
        W ofercie pojawił się inny silnik dieslowski: 1,7 16V DTI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ale to nie to, co tygryski lubią najbardziej...
        Kolega Artur J. w liście z 27. grudnia 2000 donosi: w październiku 2000 pojawił się nowy silnik Opla: 1,6 8V - max. moment obrotowy=138 Nm/2600 obr./min. i moc 84 KM/5400 obr./min.

2 Wyposażenie i inne dodatki

        2001.08.02

Jak już wcześniej wspominałem istnieje środek zaradczy na nadmiernie częste przepalanie się żarówek H7. Za około 20-22 PLZ można kupić (instalacją powienien zająć się dobry serwis) tak zwany ZESTAW NAPRAWCZY. Sam fakt pojawienia się takiego środka jest godny pochwały, ale skandaliczne jest podejście GM do klienta. Otóż ten zestaw usuwa błąd konstrukcyjny auta, więc powinien być dostępny bezpłatnie!

        INFORMACJE ARCHIWALNE

        Jesienią na rynku pojawi się nowa Corsa, w której stosowana będzie nowa skrzynia biegów z możliwością przełączania trybów manualnego i automatycznego. Diabeł ponoć tkwi w elektrycznym sterowaniu i napędzie zmian biegów. Taka skrzynia mogłaby sie pojawić w Astrze II! Tryb manualny dla męża podczas wyjazdu w delegację lub za miasto z rodziną, a tryb automatyczny dla żony podczas wyjazdu do centrum handlowego.
        Miały się pojawić aktywne zagłówki, ale dobrze że można już dokupić do uboższych wersji chociaż boczne poduszki. Bezpieczeństwa nigdy wiele!
        W pierwszej poradzie w dziale porad pisałem, w odpowiedzi na liczne listy oraz publikacje prasowe, na temat przepalających się żarówek H7. No i cóż, Opel po cichutku wprowadził "element oporowy" (posiadający swój numer katalogowy!), który umieszczany w instalacji zasilającej żarówkę obniża "podawane" na nią napięcie. Podobno efekt jest zauważalny - zdecydowanie rzadziej przepalają się żarówki. Ja bez tego elementu do dnia dzisiejszego problemów z przepalaniem sie żarówek nie odnotowałem w swoim autku. :)

4 Pobożne życzenia

        INFORMACJE ARCHIWALNE

        Mnie najbardziej boli gwarancja, która trwa tylko rok. Co prawda polskiemu Oplowi jedna z firm brokerskich wymyśliła protezę gwarancji, która przedłuża jej trwanie do trzech lat, ale z jej honorowaniem bywa różnie... Tak więc przydałaby się trzyletnia fabryczna gwarancja na auta Opla!

5 Literatura i czasopisma

  •         Pojawiła się już w księgarniach książka "Sam naprawiam samochód - Opel Astra II", której autorem jest H. R. Etzold (wydawnictwo WKŁ 2000).
  •         Auto Technika Motoryzacyjna 5'98 - "Astra z większym blaskiem". W tym artykule znajdziecie bardzo dokładne, chociaż nie wyczerpujące omówienie konstrukcji Astry II.
  •         Auto Świat nr 29 z 1999 roku - TEST WARSZTATÓW OPLA - chcecie zacząć się bać dlatego, że jeździcie Oplem? POLECAM!
  •         Auto Technika Motoryzacyjna 6'00 - "Tradycyjnie dynamiczne i eleganckie". Artykuł o Astrze Coupé.
  •         Auto Świat nr 13 z 2000 roku - Opel Astra Coupé - Stylowo i drapieżnie
  •         Auto Świat nr 21 z 2000 roku - Poradnik kupującego, Auta rodzinne, samochody od 35 000 do 50 000 zł - w zasadzie jest to kolejny rodzaj porównania aut - stosunkowo dobre.
  •         Auto Świat nr 32 i 33 z 2000 roku - dwie części testu porównawczego: Audi A3, Ford Focus, Mercedes A, Opel Astra II, Renault Megane, VW Golf.
  •         Auto Świat nr 39 z 2000 roku - Porównanie: Opel Astra Caravan 1,7 DTI, Ford Focus Turnier Ambiente 1.8 DI, VW Golf Variant SDI.
  •         Auto Świat nr 9 z 2001 roku - Opel Astra 1.6 8v.
  •         Auto Świat nr 11 z 2001 roku - "Diametralnie... podobne" Porównanie: Opel Astra 2.0 DTI 16V Selection Comfort - Volkswagen Golf 1.9 TDI Comfortline. Polecam!
  •         Auto Świat nr 26 z 2001 roku - "Astra wreszcie na poziomie" Test na dystansie 100 tysięcy km Opla Astry II 1.6 16V. Polecam!
  •         Auto Świat nr 29 z 2001 roku - "Crash-test: Lepiej, ale nadal tylko dobrze!" Między innymi test Opla Zafira, którego konstrukcja oparta jest na Astrze II.Martwi, że wielki patent Opla, jakim są pedały wypinające się podczas zderzenia w teście nie zadziałał dwa razy!!
  •         Auto Świat nr 11 z 2002 roku - "Coupé na niby" Test Astry II w wersji trzydrzwiowej. AŚ jak zwykle narzeka na kokpit, ale ja - jak zwykle - się z tą opinią nie zgadzam! Wystarczy do Astry II wpuścić właściciela jakiegoś Fiata: ale się chłopcy zachwycają. O Corolli przez grzeczność nie wspomnę...

Jeżeli znacie inne publikacje - czekam na korespondencję!

Powrót do spisu treści

CZEKAM NA LISTY Z PROPOZYCJAMI, PYTANIAMI I PORADAMI. W MIARĘ MOŻLIWOŚCI WIĘKSZOŚĆ ZOSTANIE ZAMIESZCZONA, ZAPRASZAM!